Nå er jeg drittlei . . .
Tenk om jeg kunne sette meg på første fly til Spania. Og bli mottatt på flyplassen i Spania av representanter for landets myndigheter, anvist en egen leilighet – uten husleie – og med gratis mat i en felles kantine.
Myndighetene vil være absolutt sikre på at jeg trives best mulig og har utpekt en egen representant for å ivareta mine interesser og bistå i enhver dialog med myndighetene.
Kommer jeg i klammeri med lovverket, så kjenner min lokale "mr fix it" en anerkjent advokat som gratis representerer meg og min sak. Og etter et år eller to får jeg et tilbud:
Nå som du har vært vår gjest i snart to år synes vi du skal reise hjem. For å gjøre det lettere for deg, vil vi betale flybilletten og dessuten gi deg Kr 25 000,- i lommepenger slik at du ikke står helt på bar bakke når du kommer hjem.
Utopi? Nei, hvorfor det? Det foregår jo her hjemme i Norge hver eneste dag. Egentlig burde jeg jo bare erklære meg som politisk flyktning ved ankomst spansk flyplass? Eller er det bare her i Norge vi praktiserer denne form for nestekjærlighet?
Vil det bli annerledes nå som vi ikke lenger har en prest som statsminister? Neppe! Nå har vi partier i regjering som ivrer for fri innvandring. Selv med den sittende regjerings fortsatte politikk på dette området ville Oslo bystyre kunne hatt flertall av innvandrere innen 15 år. Nå vil det sannsynligvis gå fortere!
Jeg lurer på om noen våkner de dagen et slikt flertall begynner å endre regelverket til å gi fordeler til innvandrere på bekostning av etniske nordmenn? Da er det kanskje litt i seneste laget . . .
Argus-37


18 kommentarer In " NÅ ER JEG DRITTLEI "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
desember 13th 2005 at 21:45
Kan jeg få være med???
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 13th 2005 at 22:01
# 1 j246
Næimenn! Dette er jo et eldgammelt innlegg. Og det har ikke vakt en eneste kommentar så langt. Jeg har forsonet meg med at dette da tydeligvis måtte være en “villet utvikling”?
Og så tenkte jeg at jeg skulle gjemme unna kruttet (og artikkelen) til flertallet i Oslo var et faktum. (Men da er det for sent! )
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 13th 2005 at 22:08
Jupp, slenger meg med på det flyet jeg også, kjerringa blir med og! Men det er sant som du sier, det verste er at de som blir sendt ut av landet kommer rett tilbake igjen så fort det begynner å bli litt tomt i lommeboka! Så en gang ett program der politiet dro rundt og sanket inn østeuropeiske kjeltringer. Var ikke første gangen de gutta der ble sendt ut og de sto og flirte mens de viste frem bunken med tusenlapper og bedyret at de kom snart tilbake!
Jeg blir dårlig av den type asylsøkere.
De som virkelig trenger vår hjelp har INGEN muligheter til å komme seg hit.
På asylmottakene i dag er det en overvekt av østeuropere, samtlige av disse har overhodet ingen annen hensikt med å komme hit enn å bedrive kjeltringvirksomhet!
Men det ER jo så flott at vi ser at skattepengene våre forvaltes på en så god måte, ikke sant?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 13th 2005 at 22:58
# 3 – Zandile
Jovisst. Dere husker de to cementbilene som forsvant i Drammen for en tid tilbake? Samlet verdi 6 millioner kroner. Gjenfunnet på torvet i en by i Albania og måtte neste smugles ut av Albania under nesen på lokal Mafia og korrupt politi.
Sånn er det der!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 10:46
#4: Og du bare VET at den norske staten indirekte sponset bensinpengene til å kjøre de bilene til Albania…
Huff, man kan ergre på seg hjerneblødning av tilstandene her i landet for tiden. Eller i det minste over totalt hjerneblåst naive politikere som tror at alle de som kommer hit bare har godt i sinne.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 3rd 2006 at 11:27
# 5 Zandile
Ja, når alt kommer til alt så er det jo vårt politiske system sakpt av de politikere vi selv har valgt som har lagt forholdene til rette for denslags.
Så kanskej blør vi rydde i eget hus?
Personlig har jeg begynt å stryke på valglistene i valg der dette er tillatt.
Uansett hvilken liste jeg velger å bruke, stryker jeg de 10 første representantene på lista og eneste unntak fom gjløres er dersom jeg vet at en spesiell politiker faktisk har levd opp til sine løfter og stemt for/imot i samsvar med det programmet han ble valgt på.
Hadde flere benyttet den metoden, hadde vi fått en politisk jordksjelv uten sidestykke ved neste valg. Og kanskje ville grunnlaget for radikale endringer vært lagt…?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 8th 2007 at 12:22
Det er vel ikke lenge før at en med utenlands opprinnelse sitter og sensurer blogger?.
Ønsker forslag for hva som må til for at folk skal forstå hvor dette berker. Jeg tenker med gru på hva mine barnebarn har i vente om 30 år. TRAGISK!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 8th 2007 at 12:36
# 7 Mark
Et betimelig spørsmål. Men du kan ikke være sikker på at det ikke sitter slike personer rundt omkring pr dags dato?
Så langt synes jeg de i så fall har skjøttet jobben bra. Men det er ingen garanti for at de vil gjøre det i fremtiden.
Ser man på enkelte kommentarer (som jeg under tvil har latt passere) så er det en del som beveger seg helt på grensen. Og da SKAL man sensureres. På den annen side SKAL det være lov å kalle en spade for en spade.
Din frykt for et fremtidig samfunn er begrunnet. Enklte bydeler i Oslo har idag en innvandrerprosent på over 30%. I Sverige (Malmø) er det enda værre. Demografer snakker om innvandrerflertall i enkelt norske byer om 80 år. Jeg tror det kommer til å gå laaangt fortere. Max 30 år er mitt estimat.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 3rd 2007 at 14:11
Kvoteflyktniner er greit, men jeg er lei av at det er de med de spisseste albuene og den laveste moralen som i alle fall tilsynelatende benytter seg av de gode ordningene i Norge.
De få innvandrerne jeg kjenner er hardtarbeidende folk som ikke er mer forbrytersk enn nordmenn flest.
Likevel er det alt for mye snillisme ute å går.
Å stille krav til noen er å respektere dem. Forventninger til deltagelse, forståelse, samarbeid og folkeskikk er et tegn på at man mener å forholde seg til et intelligent menneske.
Forventer man at alat skal være slik man er vant til,da er det liksom ikke noe vits i “å flykte.”
Alminnelig vennlighet og samarbeid er vel ikke så gammeldags, eller hva?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 3rd 2007 at 14:38
Som bosatt i et land bygd opp av innvandrere (USA), så behøver ikke høy andel innvandere bare være negativt. Jeg synes seleksjonen av hvem som kommer til Norge gjør det skremmende. Det kan virke som de gode velferdsordningen er gulroten. I dagens Norge sikrer oljen velstanden (samtidig som det har vært få å dele på), men hva skjer når den tar slutt og folketallet stiger på grunn av ukontrollert innvandring?
USA har også mye innvandring, men her må hver enkelt klare seg selv. De som slipper inn (på lovlig vis) er seleksjon av mennesker som kan tilføre landet ny kompetanse som kan brukes i å bevare USAs dominerende rolle i verdensbildet. Det er ikke mennesker som vil leve godt på landets velstand uten å yte selv.
USA har sine utfordringer, men det er ikke innvandrere som lever på statens regning.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 3rd 2007 at 17:54
# 9 MaritNathalie
Ja, der er vi nok stort sett på linje. Søker man opphold i Norge, ser jeg det som en forutsetning at man samarbeider mht dokumentasjon på sin identitet og ikke at man motarbeider myndighetene ved hver tenkelig anledning.
FOlk som viser at de mener noe med sin søknad, bør gis anledning til å viser at de mener noe med sin søknad, men de som åpenbart kommer hit kun av økonomiske hensyn og er mer interessert i å “melke” systemet enn å dra sin del av lasset, har vi vel strengt tatt mindre bruk for?
Selv innvandrere sier jo rett ut at de forventer å bli stillet krav til.
At det er OK. Det har intet med rasisme å gjøre!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 3rd 2007 at 17:58
# 10 Dipa
Det er jo en rekke land ved siden av USA / Canada som praktiserer såkalt “selektiv innvandring”, dvs. at man ser på hvilke behov nasjonen har for den type kompetanse og legger primært til rette for slik innvandring.
Australia drev på 50 og 60-tallet direkte reklame for innvandring til landet og betalte faktisk billetten dit (en vei) om man hadde den rikgite kompetanse.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 3rd 2007 at 18:02
Kan en norsk kjøpe seg en stillehavsøy? I såfall vil jeg gjøre det, og bestemme HVEM som skal få bo på øya mi…
Jeg er drittlei folk som får hus,bil,moteklær,pc,mc,luxus
mat etc etc + “lommepenger” FORDI de er asylsøkere!
Er det noen norsk minstepensjonist som kan heve nesten 19.000kr pr mnd???
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 3rd 2007 at 18:21
# 13 Eyota
Nei, det tror jeg ikke. Hvis du trekker av kr 10 000 så er du litt nærmere.
Men det finansierer nok heller ingen egen “Sydhavsøy”.
Ikke for det, med forventet stigning av havet (skal vi tro dommedagsprofetene) så blir det sbart billigsalg på øyer i Maldivene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 20th 2008 at 11:50
Støtter deg 100%. Dette er helt vilt og snillismen i Norge har tatt helt av. Vi har en ghetto her på vårt boligfelt og jeg lover, det er ikke lett. De har ALT de trenger av utstyr sommer som vinter, og hva sier styresmakten når setter en finger på det? “De har KRAV på de samme som norske barn”!!!! Jaha sier jeg da. Hva med de som IKKE har råd til å kjøpe nye sykler, nytt skiutstyr, spark, fotballutstyr eller what ever her i Norge. Kan de bare søke å få??? NEI!! Det finnes mange barn i Norge som ikke kommer i nærheten av å¨ha alt det asylbarn har. Og skulle de flytte tilbake til hjemlandet sitt, så beholder de søren ta meg kontantstøtten også!!!
Og har du pådratt deg uføretrygd mens du bodde i Norge, så værsogod, ta den med deg dit du drar…
Imens faller skoler sammen, sykehjem legges ned, vi sparer mer og mer og øser ut mer og mer til ting jeg IKKE støtter….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 20th 2008 at 12:13
# 15 Elves of Rivendelll
Her i Norge sover nok mange politikere fortsatt sin lille Tornerose-søvn. Og mange vil ikke risikere belastningen og/eller sin politiske karriere ved å gå ut å hevde et annet synspunkt en det som i øyeblikket anses “politisk korrekt”.
Se nå bare på Stoltenberg siste innstramming?
Jo, de har behandlet 10-12 asylsøknader på de som ble tatt for å selge narkotika langs Akerselva, men selv om det ble avslag på søknad så er de fortsatt i Norge.
Sverige har for lengst en utleveringsavtale med Irak. Er det noen som tro at det er mindre farlig for irakere hjemsendt fra Sverige enn irakere hjemsendt fra Norge? Da er det vel heller en viss handlingslammelse fra norske byråkrater eller skal vi være så slemme at vi sier det rett ut? At man saboterer de politiske føringer?
Med en utlveringsavtale med Irak. kunne vi returnert Krekar imorgen. Men Norge har så vidt jeg vet ikke engang sendt en søknad om slik reptrieringsavtale!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 20th 2008 at 12:26
Norge kunne vært stilt for krigsrett etter min mening..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 20th 2008 at 12:34
# 16 Vakna
“Krigsrett”???
Den må du begrunne nærmere -
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende