Valgtellingen viser at et solid flertall i folket stemte på Ap denne gang. Og iflg. Ap’s valgmanifest så er partiets statsministerkandidat Jens Stoltenberg? Så er det vel han som er statsminister i Norge nå da ? Eller tar jeg feil ?
Når jeg leser dagens VG begynner jeg å lure. Her gir "statsminister" Gerd Liv Valla sterke direktiver som en reaksjon på det fremlagte statsbudsjett og spesifiserer en hel "smørbrødliste" av ting som hun ønsker at regjeringen omgående endrer. Her skal bl.a. skatteberegningen legges radikalt om og en mengde "LO-preferanser" skal prioriteres.
Jens må jo begynne å lure litt på hva slags "ekteskap" han har inngått? Og som en kjent psykolog skal ha uttalt: Det absolutt viktigste man bør gjøre forut for enekteskapsinngåelse er å forhandle frem løsninger som er akseptable for begge på flest mulige områder, – også på de områder man anser det ikke vil oppstå problemer.
Og kommer man i mål på en fornuftig måte med slike "forhandlinger",- da kan man begynne å diskutere datoen for bryllupet. He virker det jo ikke som Gerd Liv og Jens har snakket om noe? Eller er det finansministeren som har vendt det døve øret til?


Ingen kommentarer In " STATSMINISTER GERD LIV VALLA ? "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
november 14th 2005 at 23:11
Det er vel en allmen sannhet at LO dikterer AP, og at de har gjort det i mange år?
Litt slitsomt må det vel være, særlig for (Pikenes) Jens – men han tør vel ikke være den som tar opp kampen…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 14th 2005 at 23:16
# 1 – Kittelsaa
Ja, det var jo mange røster som proklamerte at Ap ble kjøpt og betalt av LO gjennom hele valgkampen. Særlig fordi fremtredende nøkkelpersoner inne fagbevegelsen plutselig figurerte i Ap’s styre.
Men aldri har vel et parti i større grad benektet fakta?
Jeg har tidligere skrevet et innlegg – “Kan vi stole på Ap”,- og det faktum, jeg refererer idag underbygger jo at det er det svært tvilsomt om vi kan.
Nei, det er vel et spørsmål om Jens tør å ta opp kampen. Det kan jo fort bli dyrt. Men at han kan gå i regjering basert på tidligere maktpersoner fra Akp-ml forteller meg at vi ikke går særlig lyse tider i møte!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2005 at 12:55
Argus…?
hvorfor er sommerbildet ditt fjernet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2005 at 16:40
# 3 – Hakeln
Hyggelig at du spør. Og da skal jeg benytte anledningen til å fortelle det (som jeg ellers ikke ville ha laget en sak ut av)
En blogger på dette nett (uten å nevne navn) har fått det for seg at dette bildet er på kanten av hva han kaller “barneporno”, hva jeg valgte å tilbakevise. Etter min oppfatning var dette kun et hyggelig sommerbilde av et av mine barnebarn som lekte med en vannslange i sommervarme på 30 grader ++
Jeg tillot meg også å spørre om hvor “snerpete” man kunne være!
Som du husker var det ingen kjønnsorganer synlige og bildet var dessuten publisert med foreldres samtykke.
Så ble bildet innrapportert til Moderator som under henvisning til “regelverk”,- dog uten å spesifisere hva slags regeltekst man henviste til, fjernet bildet.
Jeg fant at det var liten vits i å ha et slikt innlegg liggende uten bilde og fjernet derfor selve innlegget med tilhørende kommentarer.
Hva jeg ikke fatter er at jeg ikke fikk anledning til å imøtegå beskyldninger. Jeg kom rett og slett ikke inn på min blogg før jeg hadde gitt aksept for at dette bildet ble fjernet. Jeg har bedt om en forklaring og et sitat av vedkomemnde regelverk, men så langt har jeg ikke fått det. Noe som gjør at jeg må vurdere hvorvidt jeg fortsatt skal bruke tid på en blogg hvor MODERATOR øyensynlig er født og oppvokst på Vestlandet og muligens er medlem av Krf (Hva vet jeg?)
Det hører med til historien at jeg er av den oppfatning at barnemisbrukere og tilhengere av barneporto bør bures inne og nøkkelen kastes, men – dette er ikke barneporno. Dette er alminnelig “naken hud” i sommervarmen slik man kan se det på en hvilken som helst badestrand hele sommeren igjennom og jeg synes avgjøreslen vitner om et usedvanlig trangsyn som ikke på noen måte gagner en blogg som er opprettet for fri duskusjon og meningsutveksling. Da må det være litt “høyt under taket”.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2005 at 17:55
Hm, pussige greier altså. Det var jo bare et humoristisk foto, så hvis ikke folk tåler å se en bar rygg og bare legger, begynner jeg virkelig å lure.
Gidder du å gi meg en kommentar når du får svar på din henvendelse til krf-moderatoren? Er litt nysgjerrig på hvilken begrunnelse en moderator har på å fjerne et slikt bilde.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 15th 2005 at 22:12
# 5 – Hakeln
Ja, det skal jeg gjøre. Jeg er faktisk ganske spent selv jeg. Og i mellomtiden skal jeg forsøke å få en kommentar fra “eksperthold” – nemmlig barneombudet og/eller sedlighetspolitiet. det kan være greit å høre hva slags oppfatning de har i saken.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 16th 2005 at 14:11
# 5 – Hakeln
VG Moderator sender meg en melding hvor han sier at bildet ble fjernet “under tvil”, men at det var av slik karakter at noen kunne falle for fristelsen å manipulere det, hvilket igjen ville være skadelig for gutten.
Ja, det er klart. Alle bilder kan manipuleres. Essensen blir da at ingen bør la seg avbilde på nett fordi noen kan misbruke bildet?
Fordi jeg føler meg ganske overbevist om at dette bildet i utgangspunktet var helt OK, har jeg sendt kopi til politiets sedelighetsavdeling og til barneombudet og bedt om en uttalelse. regner med at jeg får svar i løpet av morgendagen.
Selve bildet var ikke så viktig for meg. Bare en humorsitisk “twist” i hverdagen. Men nå bildet ble “tvangsfjernet” uten at jeg fikk gitt mitt syn på saken, ble det en prinsippsak.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 17th 2005 at 23:57
Pussig greier altså. Venter i spenning på fortsettelsen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
november 18th 2005 at 01:47
# 8 – Hakeln
Det tror jeg faktisk ikke du er helt alene om!
Det tragiske er jo at vi nå har en såkalt “flertallsregjering” som trygt kan avvise all kritikk uansett hvor godt begrunnet den er. Og et evt. mistillitsforslag vil selvsagt aldri få flertall.
Etter at folket nå har satt inn en “rød/grønn” regjering så er det intet vi kan gjøre før neste valg. I mellomtiden er folket faktisk fratatt enhver myndighet. Demokratiet har i sannhet sine svakheter!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende