Hva er det de sier? At det er av sine egne man skal ha det? En ungdomsavis i Saudi-Arabia har publisert de omtalte karikaturene fra Jyllandsposten og samtidig referert hendelsene rundt dette i ettertid.
Dette er en ganske god parallell til hva redaktør Selbekk gjorde i Norge. Da gjorde man krav gjeldende om "dødsstraff" for Selbekk fordi han hadde fornærmet profeten Muhammed og det til tross for at Selbekk jo er norsk statsborger, bor i Norge og forholder seg til norsk lovgivning.
Denne gang bor redaktøren i Saudi-Arabia, et land hvor Islam er lov. Riktignok dreier det seg om en ungdomsavis hvor da også redaktøren er relativt ung, men man har i tidligere dommer ikke tatt hensyn til alder når profeten er fornærmet. Riktignok ble avisen stengt på ubestemt tid, en reaksjon som også for europeere er forståelig, men ellers kan det kanskje hjelpe at eieren er medlem av den Saudi-Arabiske kongefamilie? (Visstnok en prins! )
Mitt tips er at denne historien blir dysset ned og dette er antagelig det siste vi hører om den.


23 kommentarer In " KARIKATURER I SAUDI – ARABISK AVIS? "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
februar 21st 2006 at 14:38
OOOOg, jeg ser for meg en sånn lakensame (no offense) med …hva kan det være… jo det er nok en…. LOFF til hode!!!
Nå MÅ du vel snart tro meg når jeg sier at folk er brødhuer vel?
(Og da snakker jeg selvsagt om de som du ikke kjenner eller har snakket/skrevet med, ok?)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 21st 2006 at 14:54
Sitat:
- Avisen er for ungdom, og redaktørene er unge, så de skjønte ikke hvor farlig dette er, sier Suleiman al-Bathi, talsmann for en USA-basert, muslimsk lobbygruppe med navnet Komiteen for støtte til den siste profeten.
Sitat slutt!
Selfølgelig må vi vel forvente at en dansk og en norsk liten avismann vet hvor farlig dette er, selv om de som lever etter disse reglene ikke kjenner til dette? Såpass lærte de vel på “avisskolen”?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 21st 2006 at 15:56
# 2 Livsnyteren
Det neste blir vel nå en arabisk tolkning av historien om Salomon og Jørgen Hattemaker . . .
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 23rd 2006 at 09:29
ja her er jo atter et bevis på at muslimen(jeg setter alle i en bås siden de gjør det samme med oss)kan gjøre hva faen de vil, mens vi ikke skal få lov til en dritt…..selv i vårt eget land.
de vil ha 3 vedenskrig mot oss land utenfor i håp om å vinne å ta over verden. MAKTSJUKE, MANIPULERENDE, ÅNSVAKE TERRORISTER. det er det de er.
ps. liker innleggene dine c,¨)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 23rd 2006 at 10:48
# 4 EL_Diablo_666
Hyggeliog det da. Kanskje jeg har fått meg en ny fast leser?
nå tror jeg forøvrig mye av bråket rundt disse tegningene vil avta for nå ser det ut som det går mot full religionskrig/borgferkrig i Irak mellom sjiamuslimer og sunnimuslimer.
Da får de kanskje andre ting å befatte seg med.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 23rd 2006 at 22:17
ja da får vi vel bare håpe på at de utrydder seg selv…he he
sov godt da!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 23rd 2006 at 22:24
# 6 El_Diablo_666
Når man ser hva som hender i Irak for tiden så ser det ut som du kan ha rett.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2006 at 00:16
‘Man får håpe de utrydder seg selv’ er rimelig umenneskelig sagt mener jeg, og det kommer fra en nasjonalsosialist.
Skammer meg over slike folk som sier sånt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2006 at 00:47
# 8 Rocinante
Velkommen til min blogg. Vet ikke hvor mye du har fått med deg av debatten og de linker som har vært vist her, men før du begir deg inn på karakteristikker, kan det være lurt å studere noe av det som er sagt, titte på linker og videoklipp etc.
Vel kan den bemerkningen du refererer til virke lite sivilisert, men det kan jammen mye annet også…
Du bør selv gjøre deg op en mening, men fortrinnsvis etter å ha gjort deg kjent med hva som ligger her av informasjon om sharialover, videoklipp, Islams overordnede mål osv.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2006 at 00:54
takk for velkomsten.
Jeg er sterkt imot islam slik den praktiserers blant altfor mange på altformange steder.
Jeg heller mere mot Jesus, og han ville ikke oppfordret folk til å utrydde hverandre.
Vi bør heve oss over muslimene, kommer vi med slike utsagn faller vi ned på samme nivå som dem.
Dragens dreper kan selv bli en drage vet du.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2006 at 01:06
# 10 Rocinante
Jeg ser du er klar over at det finnes en lang rekke “retninger” innen Islam. Jeg har konsentrert med om den grenen som bkjenner seg til Sharia-lovene siden den praktiseres innenfor Pakistan (nesten 100%)og Sudan (nesten 100%), men også i andre deler av Midøsten.
“Forbrytelser” som etter sharialovene straffes med steining og/eller halshogging, lemlestelse etc. er ikke engang medtatt under straffelovens bestemmelser i Skandinavia. Det sier noe om de enorme kulturforskjellene.
Og siden den overveiende del av “norske muslimer” har sin opprinnelse i Pakistan, har jeg måttet revudere min oppfatning av muslimer generelt. Utad kan de virke som balanserte, intelligente og ressurssterke mennesker, men – når de kan bekjenne seg til en religion med lover som dem man finner i sharialovgivningen, så opphører all min respekt for slike mennesker.
De må gjerne leve etter slike lover selv, men da fortrinnsvis i sitt eget land. Og det er totalt uakseptabelt å påvirke Norge til å endre sitt lovverk i slik retning. Da tror jeg de fleste nordmenn knytter neven i bukselomma . .
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2006 at 01:36
Ja, og redaktørene i de andre islamske landene som har trykket tegningene (de begynner å bli mange etterhvert).
Nei, vi får nok ikke se en masse halshugging av muslimske redaktører.
Dette dreier seg om helt andre ting, først og fremst hvem som skal bestemme i den islamske verden.
Europa er nesten blitt en koloni under enkelte muslinmske land gjennom massiv muslimsk folkevandring (femtekolonister?). (Se linker nederst.)
Når de er i flertall vil de kunne ta over makten i ethvert demokrati. Forskere anslår at de vil kunne vøre i flertall i lille Norge om 25-50 år.
Men det islamske brorskapet ønsker fortgang og maktinnflytelse nå, det har de muslimske “opptøyene” oppnådd. Nå er muslimenes utsendte i Norge allerede ved regjeringens bord og utsendt som representanter for Norge. Muslimer bosatt i Norge har fått faste møter med AP/SV/SP-regjeringen, selv om de fremdeles bare utgjør velgere tilsvarende et miniparti med kanskje en representant på tinget.
Målet er oppnådd, men et lite gjett er at når det gikk så lett å få veltet regjeringen – da går det nok ikke lang tid før de neste krav kommer og så spørs det da om de norske velgere finner seg i politikernes knefall og underkastelse av de islamske krav.
Til og med Stalin og Hitler lot ambassadene og diplomatenes ukrenkelighet bli stående, selv i krigstid. Et angrep på en diplomat eller ambassade er i hele verden ansett som en krigshandling. Men nå har Danmark, Norge og USA lært den muslimske verden at vi tillater at de, som enest unntak i hele verden, har tillatelse til å tru diplomater og til å ødelegge ambassader. Detter er en undergravelse av en standard som verden har etablert av nødvendighet, men AP/SV/SP glemmer dette og utsetter demokratiet og det internasjonale diplomatiet for store nye farer.
(unnskyld, lett å komme “offtopic” i dette temaet – seint er det blitt også
VG fra 2002:
“vil gjøre Norge til en islamsk stat, styrt etter sharia-lovene.” “Dette er misjonen til alle muslimer.”
“Vi er i startfasen i Norge. Vi må først bygge oss sterke for å kunne bygge oss større. Det handler om å utdanne medlemmene våre intellektuelt for å gjøre dem i stand til å gå ut i samfunnet og påvirke”
Aftenposten fra 2005:
“Danmark og Norge er de første målene for den islamske revolusjonen i Europa”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2006 at 10:18
# 12 Borger
Noen lærer etter hvert som veien blir til. Det er bare det at veien for enklete er myyye lengere enn for andre.
Og det går en grense for alle mennesker der ute et sted . . .
det er bare et spørsmål om hvilke “knapper” man trykker på.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2006 at 12:12
Du har rett Argus37.
Dessverre forsvant linkene jeg hadde lagt inn i innlegg #12, vedlegger de herved:
VG fra 2002:
“vil gjøre Norge til en islamsk stat, styrt etter sharia-lovene.” “Dette er misjonen til alle muslimer.” “Stortinget legges ned”
http://www.vg.no/pub/...
“Vi er i startfasen i Norge. Vi må først bygge oss sterke for å kunne bygge oss større. Det handler om å utdanne medlemmene våre intellektuelt for å gjøre dem i stand til å gå ut i samfunnet og påvirke”
http://www.vg.no/pub/...
Aftenposten fra 2005: “Danmark og Norge er de første målene for den islamske revolusjonen i Europa”
http://www.aftenposte...
“Etter å ha kjempet mot kristne fundamentalister i snart førti år, innser Levi Fragell (64) at han har undervurdert trusselen fra islam.” “Nå mener han trusselen fra islam er mye større enn fra den trosretningen humanetikerne i Norge tradisjonelt har vært opptatt av.”
http://www.dagbladet….
“Fremmedkulturelle” i flertall i Norge om noen få ti-år, dersom innvandring og gjenforening opprettholdes:
http://www.aftenposte...
Takk for din innsats i/med bloggen din Argus37
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2006 at 14:27
# 14 Borger
Da takker jeg for linker på nytt! Det var mye tankevekkende lesning. Og spesielt festet jeg meg ved følgende sitat:
“Ifølge Hizb-ut-Tahrir skal en overgang skje ved at rettroende må styre unna alt som har med demokrati å gjøre, unngå integrering i samfunnet og etterleve Koranen til punkt og prikke, skriver Jyllands-Posten.
I forrige uke delte de ut løpesedler i København med oppfordring om å drepe jøder, med henvisning til et sitat fra Koranen.”
Man oppfordrer altså sine trosfeller til å begå mord i religionens navn på en annen stats territorium! Er det slik vi skal ha det her i landet? Absolutt nei !!!
Så burde vi benytte samme taktikk som Islamistene? Opprettholde vår statskirke og forby Islam i Norge? Det ville i så fall bryte med prinsippet om “fri religionsutøvelse”, men det ville også gjøre det ekstremt mye vanskeligere for islamister å gjennomføre publiserte intensjoner for Norge og Danmark.
Er det prisen for å kunne beholde vårt land sånn noenlunde slik det er idag også for fremtidige generasjoner?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2006 at 15:55
Du har rett, igjen, Argus37 i #15.
Det kan se ut som om vi må tenke nytt dersom demokratiet og nasjonen skal bestå. Her følger en hurtig (og oppstykket) mini-oppfølger:
Muslimene
følger ideologien Islam, slik den er beskrevet i koranen og tilhørende skrifter (f.eks. hadithene). På en helt annen måte enn andre religioner er de pålagt å følge den ordlyd og påbud som gies i koranen m.m. – den som ikke aksepterer alt i koranen og hadithene er vantro og kan ikke kalle seg muslim.
For en rettroende muslim kommer Sharialovene over norsk lov, det vil si at den norsk grunnlov er underodnet muslimenes egen lov.
Dette har Argus37 skrevet mer om her:
http://www.vgb.no/129...
Hovedstrømmen av asylsøkere og gjenforeninger er muslimer, og de har på enkelte asylmottak allerede innført sharialovgivning for alle på norske asylmottak: http://www.vg.no/pub/...
I Storbritannia har de avslørt at 40% av muslimene ønsker å innføre sharialovene der. Lignende undersøkelser for Norge ville nok gitt oss sjokk: http://www.telegraph….&DCMP=EMC-new_19022006
Blant annet sier sharialovene at kvinner ikke får gifte seg med andre enn muslimer, at barn av muslimske menn og ikke-muslimske kvinner automatisk skal være muslimer, at kvinner ikke får gifte seg på nytt, homofile får dødsstraff, steining av utro kvinner, tyveri straffes med avhugging av arm eller hånd, halshugging, osv. osv.
http://www.rights.no/...
Alt tyder derfor på at mens islam og muslimene nyter godt av “religionsfriheten” og “ytringsfriheten” i Norge, jobber de aktivt mot den norske stat, den norske grunnloven, menneskerettighetene og flertallet av det norske folk.
Likvel har norske politikere og regjering forsøkt å innføre shariadomstoler i Norge, da under dekke av å kunne bistå muslimske kvinner å få skilsmisse. Norske politikere vil tillate opprettelse av parallell-domstoler og samtidig være med på å forhøye skillet mellom det norsk samfunn og muslimene. Skal regjeringen innføre to lovsystemer i Norge?
http://idag.no/aktuel...
http://www.vg.no/pub/...
I 30 år har Norge akseptert bigami/ flerkoneri blant muslimer. Hver mann har kunnet ha flere koner og har kunnet få disse til Norge som gjenforening.
http://www.aftenposte...
Dette er noe islamske “menigheter” i Norge har oppfordret til å bruke:
http://www.aftenposte...
Til arbeidet i Norge mottar muslimene solide pengeoverføringer fra islamske land, spesielt de med enorme oljerikdommer. Disse landene kjøper seg makt i Europa/Norge gjennom å finansiere moskeer, muslimsk kultursentre, foreninger og råd: Norge er i ferd med å bli en koloni.
Å kalle islams for religion er det samme som å gi de farlige fullmakter. Det vil være bedre om man fra nå av konsekvent omtalte islam og muslimene som ideologi, politikk, kolonimakt, osv.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2006 at 18:48
# 16 Borger
Nåja, – det kommer vel kanskje litt an på øynene som ser? Jeg registerer at det er en del andre som konstaterer at jeg “beveger meg på jordet”.
Får vel kanskje vurdere å melde meg inn i Senterpartiet da …
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2006 at 21:59
Siste nytt fra http://www.Ekstrablad... og http://www.jp.dk :
Danske muslimer i opprør planla å sabotere arbeidsplassene og ta alle muslimer ut i streik fra sin arbeidsplass.
Er det noen som helst tvil om hvor muslimene har sin lojalitet?
http://www.jp.dk/indl...:aid=3577926/
Også litt merkelig at den rød-grønne regjeringen nå ønsker å kvotere inn innvandrerne i kommune og stat (ja til og med i private bedrifter), samtidig med at de sier at Norge har behov for arbeidsinnvandring.
Er det et reelt behov for arbeidsinnvandring da er det selvsagt unødvendig å kvotere den arbeidskraften inn i arbeidsmarkedet.
For øvrig er det vitenskapelig bevist at ikke-vestlige innvandrerne etter 25 år i Norge, omtrent er på trygd eller sosialhjelp alle sammen. Argumentet om arbeidsinnvandring fra de kulturer og land som har kommet hit de siste 30 årene er derfor kun en farse uten rot i virkeligheten.
http://www.aftenposte...
Et hurtig “hjemmelaget” overslag over utgiftene og inntektene med innvandringen/asylpolitikken tilsier et årlig tap/ underskudd for Norge på minst 15-20 milliarder kroner. Ikke rart at politikerne ikke ønsket noe regnskap på dette området.
Her trengs klart en “oppvask” med gamle politikerskapte myter.
God helg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 24th 2006 at 23:18
# 16 Borger
Jeg vet ikke hvorfor alle dine oppgitte linker plutselig ikke virker, men jeg har mine mistanker.
Og du skal vite at jeg har kopiert dem og lagret dem utenfor VGB’s rekkevidde slik at jeg kan lese dem når det passer og publisere dem når jeg finner det for godt.
Det er ganske uhørt dersom en link skal rammes av intern sensur, men slim kan det faktisk se ut.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 26th 2006 at 22:09
Håper du fikk linkene jeg sendte via e-post.
Her er dagens tankevekkere:
http://www.aftenposte...
http://ekstrabladet.d...
http://ekstrabladet.d...
http://stiften.dk/app...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 26th 2006 at 22:18
# 20 Borger
Ja takk. Det var jo omtrent det jeg ville. Nå har jeg lagret alt utenfor VGB. Vet ikke om det er teknologien som er ustabil hva angår linker eller om det er andre årsaker, men det spiller liten rolle nå.
I den grad du har andre informasjonssider og klipp over samme emnet, send det gjerne via mail til samme adresse så benytter jeg det når anledningen byr seg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 2nd 2006 at 00:38
Her er mitt nye IDOL
Her er en som snakker med respekt og budskapet blir mottatt, garantert:
http://switch3.castup...&ar=1050wmv&ak=null
(virker ikke linken kan du klikke på nicket mitt).
Merk de muslimske representantene, de trodde de skulle intervjue en “vanlig unnskyldende vestlig dott” – men de ble overkjørt på en meget korrekt måte.
Verden trenger forhandlingsleder som damen i videoen.
Ha en fin kveld
PS:
Legger også ved denne tekst-videoen som har en kurant tekst: http://www.glumbert.c...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 2nd 2006 at 10:45
# 22 Borger
Jeg fikk selvsagt ikke lenken til å virke, men – jeg fikk sed video via ditt nick” og ja, enig med deg. Flere muslimer budre kanskje se akkurat dette.
Dessverre gikk filmen an anelse for fort og det er derfor tvilsomt om alle får med seg den engelske oversettelsen med mindre engelsk er deres morsmål.
Hva angår muslimer generelt, går jeg ut fra at de ikke behøvde å lese teksten all den tid det var teksten som ble lest for dem?!
Bra!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende